[Przepis] Sposób na domową granolę

Odkryłam ostatnio niezwykle prosty pomysł na naprawdę smaczne śniadanie. Domowej roboty musli tzw. GRANOLA. Baza to płatki owsiane - bardzo...

Odkryłam ostatnio niezwykle prosty pomysł na naprawdę smaczne śniadanie. Domowej roboty musli tzw. GRANOLA. Baza to płatki owsiane - bardzo sycące i lekkostrawne, orzechy oraz miód, kolejnymi dodatkami może być tak naprawdę wszystko na co tylko mamy ochotę:)


Zdjęcie pochodzi ze strony www.thenakedkitchen.com, a przepis jest z MojeWypieki.com

Składniki [na 2,5 l]

450 g płatków owsianych;
120 g ziaren słonecznika;
120 g ziaren sezamu (jasnego);
175 g jabłek z przecieru (1 jabłko starte na tarce);
2 łyżeczki cynamonu;
1 łyżeczka imbiru;
120 g brązowego syropu ryżowego lub ryżowego syropu słodowego lub golden syrupu (można zastąpić płynnym miodem);
4 łyżki płynnego miodu;
100 g jasnego brązowego cukru;
250 g migdałów (w całości);
1 łyżeczka soli;
2 łyżki oleju słonecznikowego;
300 g rodzynków;

Wymieszać wszystko za wyjątkiem rodzynek. Wysypać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

Piec w temperaturze 170ºC około 40 minut (piekłam krócej), mieszając w trakcie kilka razy. Po wystudzeniu wymieszać z rodzynkami. Można ją przechowywać wiele tygodni w szczelnie zamkniętym pojemniku.

Pierwszy raz zrobiłam z połowy porcji, żeby sprawdzić jak to wyjdzie, i powiem Wam, że byłam naprawdę mile zaskoczona. Wyszło obłędnie pyszne. 

P.S. Uważajcie jak zrobicie tak jak ja na początek np. połowę porcji. Zapomniałam zmniejszyć ilość soli... aaaale mimo to wyszło BARDZO SMACZNE! Aż się moja mała eL dołączała:) Planuję teraz zrobić takie z dodatkiem wiórek kokosowych:) Na pewno podzielę się z Wami wrażeniami!

POLECANE POSTY

0 komentarze